Avajais-suora toi ennätysasiakkaat

JYSK-Kirkkonummi avattiin syyskuussa 2016. Avajaisriehaa varten jaettiin ympäristöön osoitteettomana suorana oma mainosliite, joka toimi erinomaisesti. Asiakkaita tuli suuri määrä ja monet heistä ottivat uuden JYSKin pysyvästi omakseen.

Vaikka startti oli hyvä ja asiakkaita riitti avajaisennätyksen lisäksi koko viikoksi, kaikki eivät välttämättä vielä tiedä olemassaoloamme. Uskon kuitenkin, että kevään puutarhakauden avajaiset löytävät taas uusia pysyviä asiakkaita, sanoo myymäläpäällikkö Irina Salonen.

Hän uskoo vahvasti osoitteettoman suoran voimaan, koska näkee tulokset heti käytännössä.

Mainoslehti on tosi tärkeä. Asiakkaita tulee heti, kun se on jaettu ja aina on mukana myös uusia. He toteavat, että eivät ole tienneet olemassaolostamme, joten mainos toimii myös uusien asiakkaiden hankinnassa. Mainos on todella vahva houkutin, Salonen vakuuttaa.

 

Motivoitunut henkilökunta

Kirkkonummen myymälässä on seitsemän työntekijää, jotka ovat Salosen mukaan erittäin motivoituneita.

Keski-ikä on 20-22 vuotta. Osa on opiskelijoita, osa kaupan alaan vahvasti panostavia. Erityisesti heille JYSK tarjoaa erinomaisia mahdollisuuksia uralla etenemiseen. JYSKin ohjelmaan on luotu selkeä polku etenemiselle. Kirkkonummen liikkeestäkin jo kaksi ehtinyt edetä uusiin tehtäviin organisaatiossa. Tämä varmasti lisää motivaatioita.

Toinen erinomainen motivaattori on JYSKin bonusjärjestelmä. Esimerkiksi viime vuoden erinomainen tulos poiki yli 1,4 miljoonan euron kokonaisbonukset, joihin oli oikeutettuja yli 500 työntekijää. Myymälähenkilökunnalle tästä määrästä ohjautui 1,1 miljoonaa, mikä tarkoittaa noin 2 360 euron keskimääräistä bonusta työntekijää kohden. Tämä maksetaan kvartaaleittain ja siihen on myös kesätyöntekijöillä mahdollisuus, Salonen kertoo.

 

Asiakas on tärkeä

Salonen korostaa, että asiakas on JYSKin toiminnan keskiössä

Haluamme palvella hyvin asiakkaitamme ja uskomme, että työssä viihtyvä ja motivoitunut työntekijä on myös asiakaspalvelijana parempi. Sen vuoksi JYSK huolehtii myös työntekijöistään hyvin.

Irina Salonen itse on koko työuransa toiminut erityiskaupan alalla, mm. Kap Ahlissa ja Marimekossa esimiestehtävissä.

JYSKissä aloitin juuri Kirkkonummella ja huomasin heti, että ero on suuri. Vaatimustaso on korkea, mutta myös mahdollisuudet ovat suuret. Viihdyn tässä työssä erinomaisesti.